Tencent en Facebook Watch in zee met Zoomin.TV
dinsdag 16 januari 2018

Tencent en Facebook Watch in zee met Zoomin.TV

Het Amsterdamse digitale mediabedrijf Zoomin.TV versterkt zijn wereldwijde marktpositie met verschillende grote deals. Het bedrijf groeit snel en opent tevens een kantoor in Singapore.

Deze content deals en de geografische uitbreiding passen in de strategie om met betekenisvolle content de ‘Gen Z’ doelgroep te bereiken via zoveel mogelijk relevante platforms. Zoomin.TV verkiest deze strategie boven het zelf in de markt zetten van lineaire kanalen. Zoomin.TV krijgt, met deze samenwerking, toegang tot de meer dan anderhalf miljard actieve gebruikers op de platforms van het Chinese Tencent en realiseert op WeChat, Qzone en Kuaibao samen al zo’n 300 miljoen views per maand.

“Het was geweldig om de innovatiedurf van Tencent te ervaren,” zegt COO en medeoprichter Bram Bloemberg die de overeenkomst sloot. “Tencent omarmt content waarmee Generatie Z (de jongeren die géén lineaire televisie kijken; zogeheten ‘mobile onlies’) naar hun platforms wordt gehaald en dat pakt goed voor ze uit. Ze zijn één van de wereldleiders op dit gebied en wij zijn er trots op om met hen samen te werken en dat zij kiezen voor de content die Zoomin.TV maakt.”

Zoomin.TV is ook een samenwerking aangegaan met Facebook voor de lancering van hun nieuwe video hub ‘Watch’. Zoomin.TV gaat seriële content aanleveren voor de ‘Shows’ pagina’s van Watch, die het jongere publiek wil inspireren om veranderingen te bewerkstelligen.

Zoomin.TV is nu een jaar actief in Azië. Naast het kantoor in Beijing met inmiddels acht mensen heeft het nu ook een kantoor geopend in Singapore om vanuit daar de regio Zuidoost Azië regio verder te ontwikkelen. Eric Snelleman, Managing Director APAC voor Zoomin.TV: “Waar China een geheel eigen internet ecosysteem heeft dat ontoegankelijk is voor de grote bestaande westerse partijen, is de rest van Azië juist volledig gedomineerd door met name Google en Facebook. Beide hebben in de afgelopen jaren een enorme aanwezigheid opgebouwd in de regio en voor velen staat Facebook gelijk aan internet. Met de enorme bevolkingsaantallen én bijna overal 4G, goedkope data-abonnementen en een groot aanbod van goedkopere smartphones biedt Zuidoost Azië grote mogelijkheden. Maar het is geen homogene markt. Er zijn veel en grote verschillen tussen de individuele landen. We proberen zorgvuldig te bouwen en concentreren ons vooralsnog op Indonesië, de Filippijnen en Thailand. Singapore is daarvoor de beste uitvalsbasis.”

Bron: Zoomin.TV/BM

Bericht delen