dinsdag 16 januari 2018

SmartOcto en INTERVIEWplus

Een systeem dat uitrekent wat je met welk verhaal moet doen om er maximaal rendement uit te halen. De Persgroep, NPO, BNN-VARA en SBS zijn al klant. “Analytics op steroïden,” noemt mede-oprichter Erik van Heeswijk zijn tool SmartOcto.

De voormalig hoofdredacteur van VPRO digitaal is samen met Rutger Verhoeven, die dezelfde functie had bij BNN-VARA, adviesbureau CleverLions begonnen. Ze verzamelden een team van technici om zich heen, zochten investeerders en gingen aan de slag. “SmartOcto is veel beter gevisualiseerd dan andere data analysetools. Het laat niet alleen maar data in een grafiek zien waar je zelf conclusies uit moet trekken, het geeft echt per verhaal weer hoe je er het maximale uit kan halen. Of dat nu gaat om engagement of bereik, de tool berekent het voor jou en geeft tips. Het is echt een soort TomTom voor de media-industrie.” In het katern Online Broadcast in het aprilnummer van Broadcast Magazine vertellen ze het complete verhaal.

Daarin ook uitgebreid aandacht voor INTERVIEWplus, het nieuwe online platform dat interviews van over de hele wereld verzamelt en categoriseert. Initiatiefnemer Jeroen van Leeuwen (foto) legt het allemaal uit.

Nog geen abonnee van Broadcast Magazine? Klik hier en maak gebruik van de speciale actie.

Bron: Broadcast Magazine

Bericht delen