Oproep aan innovatieve media startups
dinsdag 16 januari 2018

Oproep aan innovatieve media startups

MediaMatters, de Nederlandse innovatie accelerator in de mediasector, roept innovatieve startups en scale-ups op zich aan te melden voor de tweede ronde van het programma voor 2017.

MediaMatters is op zoek naar internationaal georiënteerde startups en scale-ups die toegevoegde waarde kunnen bieden voor mediabedrijven en zijn actief op het gebied van content, advertising en technologie. Op 1 juli is de tweede ronde van start gegaan en opende een nieuwe inschrijving voor startups. In september zullen 15 tot 20 startups worden geselecteerd die in oktober de kans krijgen zich te presenteren voor de aangesloten mediabedrijven. Bedrijven kunnen zich inschrijven via de website.

Het MediaMatters programma biedt mediabedrijven een uniek platform om kennis te maken met internationale startups en scale-ups met innovatieve oplossingen voor de media. MediaMatters koppelt uitdagingen van mediabedrijven aan proposities van startups en scale-ups om samen aan nieuwe producten en diensten te werken of om de bestaande business van mediabedrijven te verbeteren.

Tijdens de Matchmaking Days in mei presenteerden veertien startups en scale-ups hun proposities aan zes grote mediabedrijven. Daarbij werden 27 matches gemaakt tussen bedrijven en startups. Het publiek van de Matchmaking Days koos tijdens zes deelnemende startups/scale-ups met de beste pitch presentatie. Deze bedrijven kregen op 29 juni de kans zich te presenteren op het Media Jaarcongres tijdens de MediaMatters Pitch Contest. De winnaar was de Belgische startup Appiness.

Tot nu toe nemen zes bedrijven deelnemen aan het programma voor 2017: de publieke omroepen NPO, AVROTROS en EO, de Persgroep Nederland, het Nederlands Dagblad en het weekblad De Groene Amsterdammer. De uitdagingen waarmee zij worden geconfronteerd verschillen, maar ze hebben allemaal gemeen dat ze op zoek zijn naar nieuwe manieren om hun bestaande publiek beter aan zich te binden en nieuw en jonger publiek te vinden.

Bron: MediaMatters

Bericht delen