dinsdag 16 januari 2018

OnLane gaat samenwerken met 'Musers'

OnLane, het in Amsterdam gevestigde Multi Channel Network (MCN), is een samenwerking aangegaan met een aantal populaire Nederlandse Musers, makers van video’s binnen de app misical.ly. OnLane bereikt al een groot publiek via influencers en content op YouTube, Facebook, Instagram en Snapchat.

OnLane werkt samen met Musers als Sara Dol (officialsaarx – 500.000 volgers), Bente van Katwijk (bentevankatwijk – 450.000 volgers) en Keanu Bruijnen (keanu.bruijnen – 340.000 volgers). Met deze stap geeft het MCN een impuls aan de groeiambities van de onderneming. Jonatan de Boer, directeur OnLane: “Wij blijven innoveren door continu aanwezig te zijn op plaatsten waar het publiek is en waar influencers zijn. Zo ontstaat er voor ons, voor onze influencers en voor adverteerders een breder en veelzijdiger werkterrein.”

OnLane gaat de Musical.ly influencers ondersteunen in het maken van video’s, het laten groeien van hun publieksbereik op social media en zal samenwerkingen aangaan met relevante adverteerders. Musical.ly (spreek uit: musicly) is een social media platform waar 15-seconden video’s worden gedeeld. Vooral Playback-, dans- en sketchvideo’s zijn populair. De app heeft ruim 130 miljoen wereldwijde gebruikers, er komen dagelijks 10 miljoen nieuwe video’s bij en de app is in Nederland inmiddels 2 miljoen keer gedownload. 65% van de gebruikers zijn tieners en 68% van hen zijn vrouwelijk.

Musical.ly werkt commercieel samen met onder andere MTV, Walt Disney Pictures, Ariana Grande en Jason Derulo. Naast 15-seconden video’s uploaden is het voor de gebruiker ook mogelijk live video uit te zenden via Live.ly, een wereldwijd live-streaming platform dat influencers de mogelijkheid biedt om direct en persoonlijk met hun fans om te gaan. De best bekeken stream heeft meer dan 1 miljoen kijkers.

OnLane begeleidt ruim 100 Nederlandse en Belgische influencers (YouTubers, Vloggers, Facebookers, Instagrammers, Snapchatters en Musers) zoals Britt Scholte, Jeroen van Holland, Marije Zuurveld, Noah Zeeuw en Officialsaarx. Daarnaast produceert OnLane een tiental eigen YouTube Formats als Ponkers, de Filmfabriek en TIEN en content voor adverteerders als Coca-Cola en Disney. Het netwerk genereert ruim 75 miljoen views per maand op YouTube en Facebook.

Bron: OnLane/Broadcast Magazine

Bericht delen