dinsdag 16 januari 2018

Nieuw online programma Herman den Blijker

In het nieuwe online videoprogramma Herrie met Bonen laat topkok Herman den Blijker zien dat een maaltijd nog lekkerder wordt met bonen. De Verenigde Naties hebben 2016 uitgeroepen tot Internationaal Jaar van de Boon. De serie is een initiatief van conserven-producent HAK.

De komende weken is via Smulweb, YouTube, de Facebookpagina van HAK en de website te zien hoe Herman het land doorgaat met zijn missie om Nederland aan de bonen te krijgen. Vanaf mei kan het publiek thuis zich opgeven voor een bezoek van de chefkok.

In Herrie met Bonen is Herman op een missie: heel Nederland aan de bonen krijgen. Hiervoor gaat hij inbreken in de keukens van onder andere bekende Nederlanders, bloggers, verenigingen én bij mensen thuis. Want hoewel bonen lekker en gezond zijn vinden veel Nederlanders het lastig om ze vaker op het menu te zetten. Herman gaf onlangs al een voorproefje van wat hij de komende maanden in petto heeft. Zo overviel hij RTL Late Night-presentator Humberto Tan om hem te laten zien hoe je een lekkere en voedzame maaltijd met bonen erbij bereidt.

Herman den Blijker: “We kunnen veel meer doen met bonen dan we denken. Bonen zijn echt heel bijzonder. Qua voedingswaarde zijn het krachtbommetjes en de culinaire mogelijkheden zijn oneindig. Daarom ga ik de komende maanden de nodige herrie maken en inbreken op de vaste eetroutine bij Nederlanders thuis.”

De serie is een initiatief van HAK. Het bedrijf voert sinds begin 2015 campagne om het eten van bonen weer op de kaart te zetten. ‘Bonen erbij’ is het motto. En niet zonder succes: in 2015 steeg de verkoop van bonen in supermarkten met 10%. Als marktleider in de categorie bonen groeide HAK met maar liefst 15%. “En dat zal het komende jaar alleen maar meer worden”, aldus Nicole Freid, marketing directeur van HAK.

Bron: HAK/Broadcast Magazine

Bericht delen