dinsdag 16 januari 2018

Modeblad Glamour begint interactieve tv-zender

Modemagazine Glamour heeft de eerste interactieve tv-zender op het gebied van beauty gelanceerd. Via de iOS- en Android app Glamour Beauty TV en de gelijknamige website publiceert het blad dagelijks videoseries over alles wat met beauty te maken heeft.

Het Zwolse bedrijf TradeCast heeft de techniek achter Glamour Beauty TV ontwikkeld. Glamour introduceert hiermee nieuwe, interactieve videoformats. De series worden gemaakt door de experts van Glamour, in samenwerking met bedrijven als L’Oreal en Douglas.

Hoofdredacteur Sanne Groot Koerkamp: “Het aanbod aan online beautyvideo’s is enorm, maar we ontdekten dat er behoefte is aan volwassen content. Met Glamour Beauty TV zetten we onze beauty-expertise in. Onze kennis inspireert en helpt de gebruiker om een nog mooiere versie van zichzelf te worden.”

“Een andere reden dat we met een online tv-zender komen, is data-mining. De macht van platforms als Facebook en YouTube is gigantisch. Maar met ons eigen videoplatform maken we videocontent die zoveel mogelijk via ons eigen platform wordt bezocht, zodat de kijkdata van onszelf blijft. Ik ben vooral trots op de innovatieve functies van de app. We zijn het eerste merk in Nederland dat gaat experimenteren met shoppable video en user generated videocontent.”

Bekijk hier een introductievideo.

Bron: Glamour/Broadcast Magazine

Bericht delen