Article header image

Mensenkennis breekt online records

De spelshow Mensenkennis van SBS6 gaat online viral. Via de verschillende social mediakanalen worden records gevestigd. Niet eerder werden fragmenten uit een SBS6-programma door zoveel mensen in een relatief korte tijd bekeken.

De absolute topper is een fragment waarbij een motorbende in een snackbar intimiderend een patatje zit te eten. Deze video heeft via Facebook ruim 2,5 miljoen mensen (organisch) bereikt en had op YouTube in een week bijna 1,2 miljoen (organische) views.

Ook een fragment van een jongen van dertien die een vuurtje vraagt, scoorde op YouTube ruim boven de 1 miljoen (organische) views, binnen anderhalve week. Daarmee gaan deze twee fragmenten harder dan doorgaans bekende YouTube-sterren als Stuk TV en Enzo Knol.

Mensenkennis is iedere dinsdagavond om 20.30 uur te zien bij SBS6. Ook op televisie scoort het programma voor SBS6 bovengemiddeld met een gemiddeld marktaandeel van bijna 10 procent. Fragmenten van de aflevering worden op de dag van de uitzending via verschillende online kanalen verspreid.

Bron: SBS/BM

Terug naar overzicht