dinsdag 16 januari 2018

Hoofdredacteuren over nieuws op Broadcast Business Club

Wat betekent het anno 2011 om een nieuwsorganisatie te leiden? Hoe ga je om met internetberichtgeving versus traditionele televisiebulletins en wat doe je met de opkomst van social media? Hans Laroes (hoofdredacteur NOS Nieuws, foto), Harm Taselaar (hoofdredacteur RTL Nieuwsgroep) en Laurens Verhagen (hoofdredacteur NU.nl) spraken onlangs op de Broadcast Business Club over de uitdagingen die hen te wachten staan.

Verhagen meldde onder andere dat NU.nl met het aantrekken van een speciale datajournalist meer aan onderzoeksjournalistiek gaat doen en fors inzet op de mobiel. Laroes vreesde de bezuinigingen en kreeg onverwacht steun van RTL-collega Taselaar: “Ik zit daar totaal niet op te wachten, wij zijn gebaat bij een goede concurrent. Als bewoner van dit land zou ik het heel slecht vinden als wordt bezuinigd op publieke nieuwsvoorziening.”

Meer over deze Broadcast Business Club-sessie is te lezen in Broadcast Magazine 302, die 4 maart verschijnt. In bijgaande beeldimpressie geven de heren nadere toelichting op een aantal thema’s. De volgende Broadcast Business Club is op donderdag 31 maart.

Broadcast Business Club 17-02-2011 from BM-TV on Vimeo.

 


Bericht delen