Article header image

Eurosport en NowThis werken samen

Eurosport en NowThis, wereldwijd de grootste aanbieder van videonieuws via social media, gaan hun krachten bundelen. Onder de noemer NowThis Sports gaat de organisatie alle Olympische videocontent voor Eurosport produceren en distribueren van de Spelen van 2018 in Pyeongchang tot en met de Spelen van 2024.

Voor NowThis betekent deze samenwerking tegelijkertijd het debuut op de Nederlandstalige markt. NowThis Sports gaat de video’s op de ‘NowThis-way’ maken. Wedstrijdsamenvattingen en -highlights staan niet centraal. De focus ligt op de entertainmentkant van de sport(ers) en persoonlijke verhalen van de atleten. Jarenlange ervaring heeft geleerd dat dit soort content het goed doet bij de ‘millennial-doelgroep’.
 
Als onderdeel van de overeenkomst krijgt NowThis toegang tot het rijke beeldarchief van Eurosport en hiermee is de sportzender de eerste Europese mediapartner van de digitale NowThisSports zender die in mei wordt gelanceerd. Ook neemt Eurosport de advertentieverkoop voor de sporttak van NowThis in Europa voor zijn rekening.
 
Peter Hutton, CEO van Eurosport: “Eurosport wil meer maatwerk leveren in de programmering, waarbij we kijken naar de specifieke, lokale behoeften van het sportpubliek in een bepaald land. Ook willen we meer sporten exclusief gaan uitzenden. Verder willen we nieuwe en jongere sportliefhebbers aan ons binden. Door het partnership met NowThis kunnen we niet alleen de zogeheten ‘mobile first generation’ bereiken, maar ook de sportliefhebber en de sporters op een unieke manier met elkaar verbinden.”
 
De samenwerking komt voort uit het partnership tussen Discovery en Group Nine, waar NowThis onderdeel van is.

Bron: Eurosport/BM

Terug naar overzicht