dinsdag 16 januari 2018

Eredivisie Live kiest voor NLbuzz

Eredivisie Live gaat alle online activiteiten onderbrengen bij NLbuzz, het bedrijf dat onder leiding staat van Roeland Stekelenburg, voormalig hoofd Nieuwe Media van de NOS. De partijen gaan een overeenkomst aan voor drie seizoenen, tot juli 2014. Het bedrijf wil de website Eredivisie.nl en de andere online activiteiten van Eredivisie Live naar een hoger plan tillen.

Roeland Stekelenburg, directeur van NLbuzz: “Dit is een mooie kans en een eervolle opdracht. Het Eredivisie voetbal is een prachtig product waar online veel mee te doen is. Een perfecte start voor ons nieuwe bedrijf.”

NLbuzz is de nieuwste loot aan de stam van CMI, de holding die tevens eigenaar is van bedrijven als DutchView, Parkpost, Avi-Drome en Glasvezelring Hilversum. De afgelopen maanden is er in relatieve stilte gewerkt aan de opbouw van de organisatie. Zelfs de naam van het nieuwe bedrijf bleef onbekend. Jan-Willem Eshuis, voorheen bij de NOS het technisch brein achter websites als de Olympische Spelen en het WK voetbal, is technisch directeur. Gerbrand Meijer, op dit moment coördinator techniek bij de afdeling Digitaal van de VPRO, maakt de overstap naar NLbuzz.

Bron: NLbuzz/Broadcast Magazine

Bericht delen