dinsdag 16 januari 2018

EenVandaag wil jongeren bereiken met vlogs

Vlogger Tim Roelofs is een nieuw gezicht op het jongerenpanel JijVandaag, onderdeel van het AVROTROS-programma EenVandaag. Tim wil in zijn video’s laten zien dat nieuws ook boeiend voor jongeren kan zijn. Met skateboard en vlogcamera reist hij voor zijn YouTube-kanaal TimVandaag elke dinsdag en vrijdag door Nederland op zoek naar spannend nieuws.

In de eerste vlog duikt Tim in de wereld van studentenkamers. De Landelijke Studentenvakbond (LSVb) meent dat veel uitwonende studenten te veel huur betalen, terwijl slechts 22% van de ondervraagde studenten van JijVandaag dit probleem herkennen. Hoe komt dat? Tim reist in zijn vlog door studentensteden Den Bosch, Utrecht en Wageningen met de vraag: wat voor kamer kun je huren voor 400 euro?

Elke week kunnen de duizenden jongeren van JijVandaag hun mening geven over actuele thema’s. De uitslagen van deze onderzoeken vormen de basis voor Tim’s vlogs. JijVandaag is onderdeel van het AVROTROS-programma EenVandaag. Peter Kwee, adjunct-hoofdredacteur, is verheugd met de komst van Tim: “EenVandaag maakt nieuws en actualiteiten toegankelijk voor een breed publiek; op televisie, radio en online. Jongeren zijn daarbij een moeilijke doelgroep om te bereiken. Met de komst van Tim proberen we nieuws en actualiteiten ook voor hen aantrekkelijk te maken.”

Tim is 20 jaar en komt uit het Gelderse Bemmel. Tijdens zijn opleiding Media Design in Nijmegen heeft hij gewerkt met YouTube-kanalen als StukTV en Ponkers. Kijk Tim’s eerste vlog hier!

Bron: AVROTROS/Broadcast Magazine

Bericht delen