dinsdag 16 januari 2018

'Distinctive content approach' bij RTL

Drie extreme sporters, een roadtrip en veel bekende gezichten. Dit zijn de drie ingrediënten van het nieuwe programma Extreme Roadtrip, gesponsord door Renault. De belevenissen zijn zowel online te volgen als bij RTL 5. Bijzonder is dat RTL kiest voor ‘distinctive content approach’ waarbij voor ieder medium een aparte content-vorm wordt gecreëerd.

In het programma ontvangen drie extreme sporters iedere dag nieuwe bekende Nederlanders. Samen maken zij een roadtrip met een Renault Kadjar door Frankrijk en worden de meeste uiteenlopende extreme sports beoefend.

Zo is judoka Dennis van der Geest uitgenodigd om met de extreme sporters te gaan downhillen op een mountainbike en mag presentatrice Saar Koningsberger met de groep mee wakeboarden. Ruud Feltkamp uit Goede Tijden Slechte Tijden gaat surfen en zijn GTST-collega Oscar Aerts treedt aan om een van de heftigste sporten uit te oefenen. Hij gaat liggend op een street luge board van de berg af.

Door de ‘distinctive content approach’ creëert RTL bij deze serie een ervaring via online, tv en social. De kijker krijgt door het volgen van alle kanalen het meest volledige beeld. Hierbij wordt nauwkeurig rekening gehouden met kijkbehoefte per medium. Online ligt de nadruk van de montages op de sport die filmisch in beeld wordt gebracht, bij RTL 5 gaat het om reality en komen de karakters meer naar voren. Via social worden kleine fragmenten getoond met een uniek karakter gericht op deelbaarheid.

Elke dinsdag en vrijdag volgt de kijker de avonturen in Frankrijk eerst via een aflevering op www.extremeroadtrip.nl en YouTube. Op donderdagen is vanaf 19 november rond 22.45 uur de tv-montage te zien bij RTL 5.

Bron: RTL Nederland/Broadcast Magazine

Bericht delen