dinsdag 16 januari 2018

Coca-Cola Nederland lanceert Coke TV

In opdracht van Coca-Cola Nederland heeft UM het YouTube-kanaal Coke FrisChicks doorontwikkeld tot Coke TV. Onder die naam is een platform gerealiseerd dat ruimte moet bieden aan aanstormend vlogtalent dat content maakt rondom jongerenthema’s.

De FrisChicks blijven onderdeel van de programmering, maar er komt ook ruimte voor andere content en samenwerkingen.

Onder de naam Coke Coolbox zullen Jeroen van Holland, Marije Zuurveld, Gerenzo Slingerland en Bradley Braafhart tweewekelijks een video plaatsen waarin zij alledaagse, saaie momenten bijzonder en leuk maken; van de afwas doen met een brandweerspuit tot eieren bakken op een strijkijzer.

Robbert Uges, Client Director UM, zegt hierover tegen Adfornatie: “We zijn vorig jaar met een Coca-Cola Youtube kanaal gestart om Nederlandse jongeren weer verliefd op Coca-Cola te laten worden. Binnen een substantieel deel van deze doelgroep hebben we hier succes mee geboekt. Met de nieuwe platformgedachte kunnen we voor nog meer jongeren relevant zijn.”

Bron: Adformatie/Broadcast Magazine

Bericht delen