Mark Achterberg
2018 - week 03

Stilzitten op het Media Park?

Niet echt! Gistermiddag heeft stedenbouwkundig bureau UN een aantal massastudies gepresenteerd aan gemeente en eigenaren van het Media Park, gebaseerd op eigen onderzoek en op basis van gesprekken met stakeholders.

De studie krijgt vorm. Vanmiddag vindt een aanvullende workshop van UN plaats, waarin een aantal bedrijven van het Media Park en daarbuiten wordt gevraagd naar hun visie op het Media Park en de mediabranche. Vertegenwoordigers van onder andere RTL, Talpa, United, NEP, AVROTROS en Red Bee (voorheen Ericsson) dragen hiermee bij aan de verdere visievorming. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomsten!

Tot de plannen concreter zijn, zitten we natuurlijk niet stil. Zo is de Beachclub HuB gerealiseerd en de SWITCH vol in gebruik: de plek waar je elkaar centraal op Media Park in een out of the box plek kunt ontmoeten of vergaderen. Begin februari wordt gestart met de upgrading van het Decorcentrum in het centrum van het Media Park.

Dat laatste is een bijzondere samenwerking van Omroep MAX, Unbranded, United en het Media Park, waarbij gezamenlijk wordt geïnvesteerd in een nieuwe LED wall, een nieuw aangezicht van het gebouw ontworpen door architect Florentijn Vleugels en een prachtige entree plus network space. Een plek om te ontmoeten, te werken of gewoon even na te denken, als je niet met je neus in je telefoon of op een ander scherm wilt Youtuben. Maar dat mag natuurlijk ook.

En niet onbelangrijk, te vaak wordt door bezoekers op het park naar de weg gevraagd. Met Mijksenaar, onder meer bekend van de wayfinding op Schiphol, is in de nieuwe huisstijl een geheel nieuw systeem ontworpen, deels voorzien van LED schermen. In maart wordt hiermee gestart. Wat te doen met de oude bebording? Die wordt verkocht of geveild en de opbrengst komt ten goede aan Stichting Make a Wish, die wij sinds kort hebben mogen ontvangen op het Media Park.

Interesse? Laat het ons weten. Fijn om hieraan te kunnen bijdragen!

Mark Achterberg
COO Media Park Management BV