Mark Achterberg
2018 - week 03

LAB24

Vandaag wordt een mooie dag. Niet alleen omdat we Blue Monday ongeschonden zijn doorgekomen – overigens niet veel over gehoord – maar ook omdat we recent en ook de komende dagen weer een aantal mediabedrijven mogen verwelkomen op het Media Park.

Onder hen is start up Muziekids, de stichting die kinderen in ziekenhuis of zorginstelling in een eigen studio laat kennismaken met muziek; geland in LAB24. Mooi dat ook zij een plek vinden op het Media Park. LAB24 startte ongeveer anderhalf jaar geleden. Genoemd naar de locatie – het kantoordeel van Studio 24 – met een knipoog naar 24/7 en het feit dat het een starterslab betreft.

Niks bijzonders, gewoon eenvoudige kantoortjes met een deurbel. Wel kunnen starters hier ‘front row’ tegen kostprijs twee jaar ondernemen, waarna de vervolgstap doorgroei kan zijn naar een andere plek. LAB24 is, zonder dat wij er veel ruchtbaarheid aan hebben gegeven, tot een prima plek uitgegroeid voor al dan niet Hilversumse mediaondernemers. Deze bijenkorf is nagenoeg continu volledig bezet.

En dat smaakt naar meer. Meer startende mediabedrijven zijn inmiddels onder flexibele voorwaarden in het Mediacentrum gehuisvest, waarmee we willen bijdragen aan een goed vestigingsklimaat in Hilversum. Ook MAX is als start up begonnen op het Media Park…

Met veel plezier overhandigen we vanmorgen de sleutels van hun nieuwe locatie aan Creative Animal, het postproductie- en ontwerpatelier dat u ongetwijfeld kent van programma’s als De jongens tegen de meisjes, Vrienden van Amstel live en Koefnoen. Altijd een fijn moment om te zien dat een creatief bedrijf graag dicht bij haar netwerk wil zijn en kiest voor het Media Park.

Vandaag mag ik met ons team nieuwe stappen zetten op de route naar de Media Campus. De recente berichtgeving zorgt voor veel vragen, suggesties en opmerkingen. En blijf reageren. Dank daarvoor. Hoe dan ook, LAB24 starter, scale-up, of multinational: van harte welkom in ons netwerk.

Mark Achterberg
COO Media Park Management BV