Jessica Haagmans
2017 - week 50

Values

Gisteravond zijn tijdens het kerstfeest de A+E Oscars uitgereikt, de zogenaamde VALs. Personeel dat zich verdienstelijk heeft gemaakt rondom een van de values van A+E kan zo’n award winnen.

Ik vind het een briljant idee om de values van een bedrijf, die toch vaak blijven steken bij zinnetjes op papier, invulling te geven. Ze komen zo echt tot leven. En het was, zoals te verwachten, weer een gedenkwaardig kerstfeest. No further comments.

Het is nog vroeg als ik richting Heathrow vertrek. Regelmatig reizen zorgt voor afwisseling maar trekt ook wel een wissel op je. Ik ben overigens heel benieuwd hoe het reizen naar Engeland gaat als Brexit is doorgevoerd, een thema wat menig collega bezighoudt.

Als ik straks in Amsterdam aankom, ga ik meteen naar kantoor voor een bespreking met ons online marketingbureau. Om onze huidige en potentiële kijkers te bereiken, moeten alle mediakanalen worden ingezet. Het veranderende medialandschap stelt behoorlijk veel eisen aan de huidige marketingmanager. Je moet niet alleen creatief zijn en leuke ideeën kunnen bedenken, maar ook het begrijpen van data is essentieel voor het bereiken van succes.

Tijdens de bespreking van vanmiddag is een brainstorm gepland over de wijze waarop we onze kijkers actiever kunnen betrekken bij onze zenders. Naast zenden proberen we ook de echte interactie op te zoeken, via inzet van zowel on- als offline media. Alleen TV advertising op een andere zender staat nog op mijn verlanglijstje. Maar dat ligt toch wat gecompliceerder…

Jessica Haagmans
Regional Director Benelux A+E Networks

De week van Jessica Haagmans

2017 - week 50