Taco Ketelaar
Founder DFFRNT MEDIA
Article-column header image
MaandagDinsdagWoensdagDonderdagVrijdagZaterdagZondag
VorigeVolgende

Milestones

Donderdag 12 Oktober 2017
Taco Ketelaar
Founder DFFRNT MEDIA

Het is voor mij een bijzondere dag, want mijn moeder wordt vandaag 75 en mijn schoonvader is ook jarig, altijd makkelijk te onthouden. We hebben het afgelopen weekend al gevierd en dat is maar goed ook, want vandaag vertrek ik al naar Cannes voor de MIPCOM.

We gaan wat vroeger omdat al enkele afspraken zijn gepland die wat meer tijd vergen en je dan niet als opgejaagd wild ieder half uur van de ene naar de andere afspraak hoeft te sprinten. We zullen hier spreken met partijen die geloven in onze visie dat enerzijds de effectiviteit van een adverteerderseuro effectiever kan en anderzijds dat er vele mogelijkheden zijn met branded content en bij voorkeur op eigen platforms.

Maar dat laatste alleen als het iets toevoegt en ook waarde opbouwt. Zodoende is ons businessmodel ook gedeeltelijk gestoeld op risico nemen omdat we erin geloven en dan een upside hebben in de meetbare additionele sales voor onze klanten. We willen graag afgerekend worden op succes en een variabele beloning is natuurlijk aantrekkelijk voor alle betrokken partijen.

Tevens staat de digitale transformatie van partijen op de agenda. Een aantal is er al ver mee, zoals Pro7Sat1 in Duitsland, waar circa 35% van de omzet al uit ‘digitaal’ komt. Wat daar ook veel gebeurt, is het zogenaamde media for equity, hier zijn zij erg succesvol. Dergelijke modellen zijn ook interessant om waarde op te bouwen.

De meerderheid van bedrijven is echter nog op zoek naar de sleutel voor digitale omzet en groei. Het belang om rechtstreeks met de consument te kunnen communiceren wordt met de minuut belangrijker. Als een adverteerder ‘in’ de telefoon zit via een app is er een relatie en een rechtstreeks lijntje. Dat is mooi, maar het gaat er natuurlijk om hoe je a. in de telefoon komt en b. hoe je vervolgens inhoudelijk communiceert. Wij denken een aantal goede tools te hebben om de consument te binden en er inhoudelijk zodanig mee te communiceren dat het ‘lijntje’ ook langdurig zal zijn.

Vanaf maandag zullen de afspraken in Cannes veel korter en vluchtiger zijn, maar bieden ze wel de kans om in korte tijd veel mensen te zien. Gelukkige bijkomstigheid is dat de weersvooruitzichten goed zijn en dat maakt het natuurlijk altijd veel leuker.

Taco Ketelaar
Founder bij DFFRNT MEDIA