Peter Stutterheim
Article-column header image
MaandagDinsdagWoensdagDonderdagVrijdagZaterdagZondag
VorigeVolgende

Creatieve Coalitie

Vrijdag 21 April 2017
Peter Stutterheim

De Mediaborrel Noord wil meer. De meeste van jullie hebben waarschijnlijk wel gehoord dat de Rabobank recent een oproep online heeft geplaatst: Bedenk de nieuwe campagne voor de bank met de titel ‘Stel je eens voor…’ Er was één voorwaarde, het moest een creatieve coalitie zijn! Helaas kwam het voor de MBN iets te laat op de radar om binnen enkele dagen een hele creatieve coalitie samen te stellen. Inmiddels is de deadline verstreken en doen verschillende bekende creatieve bureaus en productiebedrijven mee aan deze pitch. Deze oproep heeft ons wel enorm geïnspireerd.

De MBN wordt namelijk met enige regelmaat benaderd door bedrijven/merken met vergelijkbare vragen. Het kan variëren van een redacteur voor het opzetten of beheren van de social media tot aan een volledig team om de content strategie van het bedrijf vorm te geven en uit te voeren.

Zo werken we op dit moment met een klein clubje creatieve aan een campagnepitch voor een hele gave en revolutionaire start-up. We hebben het concept gisteren gepresenteerd en volgende week weten we of we de opdracht krijgen. Het leuke is dat de mensen waar we mee werken allemaal uit het MBN platform komen en dat we straks, als we gaan produceren, ook weer de beste mensen voor de productie kunnen selecteren uit datzelfde netwerk. De MBN heeft enkel een coördinerende en begeleidende rol in het geheel. MBN is er dus niet alleen om productiebedrijven en opdrachtnemers bij elkaar brengen, we willen in bredere zin een veel actievere rol gaan spelen in de toekomst.

Genoeg voor deze week, mooi weekend alvast en graag tot ziens op een van de aankomende mediaborrels of andere BMC en MBN evenementen!

Peter Stutterheim
Founder Stichting Media Noord