Edwin Valent
CEO Bruut Productions
Article-column header image
MaandagDinsdagWoensdagDonderdagVrijdagZaterdagZondag
VorigeVolgende

Van zender naar full media merk

Dinsdag 6 December 2016
Edwin Valent
CEO Bruut Productions
Edwin Valent, CEO Bruut Productions
 

Alle ochtendrituelen heb ik inmiddels afgestreept en ik ben onderweg naar het Mediapark in Hilversum. Mooie dag in het verschiet bij 3FM namelijk. Zoals gisteren uiteengezet doet Bruut Productions vele dingen, waarvan digitale transformatie de belangrijkste dienst is. En 3FM is één van die klanten die we begeleiden in dit spannende digitale transitieproces van zender naar full media merk.

Allereerst: je merkt dat digitale transformatie zo’n term is die de afgelopen jaren steeds vaker te pas en te onpas wordt gebezigd. Ik durf direct te stellen dat dit nou net geen term is die tot de zakelijke bullshitbingo moet behoren. Dit begrip staat namelijk voor de broodnodige verandering die bijna alle bedrijven zouden moeten doorvoeren. Want een constant veranderende consumentenmarkt, met sterk veranderde gebruikerseisen en bijna onbeperkte digitale mogelijkheden moet je voor jouw merk of bedrijf laten werken. Zeker in de media. Jongeren bereik je bijvoorbeeld niet door YouTube-video’s op televisie uit te zenden. Je moet zorgen dat die ‘nieuwe’ wetten een kracht worden voor je merk, markt of sector. Bij Bruut zijn we ervan overtuigd dat als je het goed aanpakt, veranderen naar deze nieuwe digitale werkelijkheid niet eens zo moeilijk is.

Wij hebben hiervoor onze eigen methode ontwikkeld waarbij we niet alleen de quickscan en strategische begeleiding uitvoeren, maar het vervolgens ook concretiseren. Niets hoog over, wij slaan zo’n proces plat naar een aantal behapbare projecten en nemen de verantwoordelijkheid om de uitrol hiervan te begeleiden. Of het nu om een nieuwe IT-architectuur gaat, een responsive platform, opleiden van een redactie, het opstellen van een contentplan of een profielensysteem. Wij nemen het op ons. Put your money where your mouth is.

Dit doen we nu dus ook bij 3FM. Een heel mooi merk, met een hele mooie club mensen. En hun ambities zijn zeer legitiem. 3FM wil transformeren van een radiomerk naar een jongerenmerk. Een essentiële stap. Moederorganisatie NPO is namelijk beresterk tussen de 0-6 jaar (Zappelin) en 7-12 jaar (Zapp), maar voor 12-18 is er nog geen formule en vanaf 18 jaar zijn het vooral individuele omroepen die jongeren binden. Dus een mooie taak voor 3FM. Vandaag is dan ook een spannende dag, want we hebben net de quickscan afgerond en de bijbehorende strategie geschreven. En deze mag ik vandaag aan alle betrokkenen gaan presenteren. Hopelijk wordt het polonaise. We gaan er in ieder geval Bruut tegen aan!

Heb een mooie dag: Bruut tot de laatste minuut. Tot morgen!

Edwin Valent