Televisie

Film1 in een nieuw jasje

Film1Film1 lanceert op 1 september een nieuwe look and feel. De vijf reclamevrije kanalen, website en app worden in een nieuw jasje gestoken. De zenders Film1 Comedy & Kids en Film1 Spotlight worden omgedoopt tot Film1 Family en Film1 Drama. Lees meer

Radio

Radio 538 en Sky Radio aan kop deze zomer

RadioRadio 538 realiseert een zomerrecord met een marktaandeel van 12,5% in de doelgroep 10 +. Dit is de hoogste meting sinds 12 jaar, blijkt uit door NLO/GfK gepubliceerde luistercijfers. Het marktaandeel van Sky Radio in de doelgroep 10+ is gestegen naar 9,9%. Dit was in de meetperiode juni-juli15 nog 9,3%. Hiermee behaalt Sky Radio de tweede positie.  Lees meer

Online

BNN haalt uit naar netmanager NPO 3

Suzanne KunzelerOmroep BNN heeft op zijn eigen website NPO 3-netmanager Suzanne Kunzeler terechtgewezen. In een interview in het Parool noemde Kunzeler het BNN-YouTube-programma #BOOS ‘een vlog en een leuk initiatief, maar niet direct waartoe de NPO op aarde is’. Lees meer

Facilitair

United sluit contract met NOS/NTR

unitedlogoFacilitair bedrijf United in Hilversum is vanaf 1 januari 2017 de audiovisuele dienstverlener bij NOS/NTR. Vanaf dat moment is United verantwoordelijk voor alle operationele crews voor de studio’s en redactieomgevingen in de NOS-gebouwen in Hilversum en Den Haag. Lees meer

Kijkcijfers

903.000 kijkers voor Formule 1 bij Ziggo Sport

Max VerstappenVoor Max Verstappen is de Grote Prijs van België zondag uitgedraaid op een grote teleurstelling. De Nederlandse coureur in de Formule 1 vertrok vanaf de tweede plek, maar viel door een botsing in de eerste bocht ver terug. Lees meer

In productie

De schaduw van de Ramp

Ellen DanhofHet nieuwe tv-seizoen werpt natuurlijk ook in Broadcast Magazine zijn schaduw vooruit met liefst 12 pagina’s in de rubriek ‘In productie en net af’. Extra aandacht is er deze keer voor de KRO-NCRV documentaire De Schaduw van de Ramp, die exact 15 jaar na de aanslagen van 9/11 wordt uitgezonden. Lees meer